عجب صبری خدا دارد !

http://iranroshan.com/uploads/1345394770.gif

عجب صبری خدا دارد !

http://iranroshan.com/uploads/1345394770.gif

 

 

عجب صبری خدا دارد !

 

اگر من جای او بودم .

 

همان یک لحظه اوّل ، که اوّل ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ،

 

جهان را با همه زیبایی و زشتی ، به روی یکدگر ، ویرانه می کردم .

عجب صبری خدا دارد !

 

اگر من جای او بودم .

 

که در همسایه صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش می دیدم ،

 

نخستین نعره مستانه را خاموش آندم ، بر لب پیمانه می کردم .

 

عجب صبری خدا دارد !

 

اگر من جای او بودم .

 

که می دیدم یکی عریان و لرزان و دیگری پوشیده از صد جامه رنگین ،

 

 زمین و آسمان را واژگون مستانه می کردم.

 

عجب صبری خدا دارد ! 

 

اگر من جای او بودم .

 

نه طاعتمی پذیرفتم ، نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده ،

 

 پاره پاره در کف زاهد نمایان ، سبحه صد دانه می کردم .

 

عجب صبری خدا دارد !

 

اگر من جای او بودم .

 

برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان ، هزاران لیلی

 ناز آفرین را کو به کو ، آواره و دیوانه می کردم . 

 

عجب صبری خدا دارد !

 

اگر من جای او بودم .

 

به گرد شمع سوزان دل عشّاق سرگردان ،

 

 سراپای وجود بی وفا معشوق را ، پروانه می کردم .

عجب صبری خدا دارد !

 

اگر من جای او بودم .

 

به عرش کبریایی ، با همه صبر خدایی ، تا که می دیدم عزیز نابجایی ،

 

 ناز بر یک ناروا گردیده خواری می فروشد،

 

گردش این چرخ را وارونه ، بی صبرانه می کردم .

 

 عجب صبری خدا دارد !

 

اگر من جای او بودم .

 

کهمی دیدم مشوّش عارف و عامی ، ز برق فتنه این علم عالم سوز

 

 مردم کش ، به جزاندیشه عشق و وفا ،

 

 معدوم هر فکری ، در این دنیای پر افسانه می کردم .

 

عجب صبری خدا دارد !

 

چرا من جای او باشم .

 

همینبهتر که او خود جای خود بنشسته و تاب تماشای تمام

 

زشت کاری های این مخلوق رادارد ، وگرنه من به جای او چو بودم ،

 

یک نفس کی عادلانه سازشی ، با جاهل وفرزانه می کردم .

 

عجب صبری خدا دارد ! عجب صبری خدا دارد !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد