2 مطلب خواندنی از دنیای علم و فناوری

مکالمه مستقیم دلفین با انسان
گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق شدند از طریق یک زبان مشترک ابتدایی با دلفینها ارتباط برقرار کنند و با آنها حرف بزنند. این زیست شناسان رفتاری موفق شدند روشی را ابداع و با استفاده از آن با دلفینهایی که در آزادی و زیستگاه طبیعی خود زندگی می کنند ارتباط برقرار کنند.
 
این زبان از ترکیبی از اصوات، نمادها و اشیاء برای ایجاد ارتباط استفاده می کند. در یک آزمایش، از انسانها و دلفینها خواسته شد که به دنبال اشیایی چون توپ و شال بگردند. در این تحقیق از یک صفحه کلید بزرگ نیز استفاده شد. هر یک از کلیدهای این صفحه کلید یک نماد خاص را نشان می دادند و هر یک از نمادها با یک صدای خاص مرتبط بود.
زمانی که یک دلفین با بینی خود یک کلید را فشار می داد، محققان شیء مرتبط با نماد را به داخل آب پرت می کردند. همچنین دلفینها می توانستند صدای یک کلید ویژه را هم تقلید کنند و به این ترتیب زیست شناسان شیء منطبق با صدا را به آب پرت می کردند.
 
 
گربه ای با گوشخراشترین صدای خرناس در جهان!

گربه ای به نام اسموکی رکورد گوش خراش ترین صدای خُرخُر گربه ها در جهان را به نام خود ثبت کرد زیرا شدت صدای این گربه 92 دسیبل اعلام شده است. شدت صدایی که با صدای فرود آمدن بوئینگ 737 برابری می کند.

 

شدت صدای خرناس های این گربه در حالی 80 دسیبل اعلام شده که شدت همین صدا در دیگر گربه ها در حدود 25 دسیبل است، از سویی دیگر شدت صدای اسموکی زمانی که از نزدیک سنجیده می شود در حدود 92 دسیبل است، صدایی برابر با صدای ماشین چمن زنی، سشوار و حتی صدای یک بوئینگ 737 در زمان فرود آمدن. خانواده آدامز درخواست ثبت رکوردی را به نام اسموکی به کتاب رکوردهای گینس ارسال کرده اند
نظرات 5 + ارسال نظر
م.مسافر جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:44 http://faslefasele.blogfa.com

2.098765414871.74168573757...
آیا میدانی:
بام بهشت کجاست؟
با من همراه شو ...

دخترشبگرد جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 18:08 http://baby75.blogsky.com

سلام رفیق
وب جالبی داری
راستی ممنون که تشریف اوردی.
بازم بیا
فعلا

عشق زیر باران جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 21:50 http://meysam-mn.blogsky.com

ممنون از حضورت
با افتخار لینک شدید
راستی خیلی مطالب جالبی در وبلاگت میذاری

مجتبی دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:17 http://zibatarinha01.blogsky.com

بسیار جالب

یاسر دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 http://bisetoonbooys.blogsky.com/ http://javachat.blogsky.

سلام اجی عزیز خسته نباشی نظرتو بهم نگفتی هنوز هااااااااااا اگه میشه در مورد یارو ژیشنهاده که بهت دادم فک کن اگه میشه زود تر جوابتو بهم بده من نفهمیدم که میای یا نمیای.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد