شب ها زود بخوابید...

 

 

 

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی 

 

 داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

  

 ساعت 9 تا 11 شب:

زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.

در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

 

 ساعت 11 تا 1 شب:

عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

 

 ساعت 1 تا 3 نیمه شب:

عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

 

 ساعت 3 تا 5 صبح:

عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

 

 ساعت 5 تا 7 صبح:

این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

 

 ساعت 7 تا 9 صبح:

جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.

 

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.

پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید . :301:

                http://www.salijoon.info/mail/880115/khab/3.jpg

نظرات 2 + ارسال نظر
نینا احمدی شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:16 http://100dollar.persianblog.ir

سلام لوگو شما در سایتم قرار گرفت .لطفا لوگو ما در سایتتان قرار دهید و خبرم کنید . ممنون

س دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 http://mojtabas.blogfa.com




با سلام
آنگهش باز سخن باز کند
اینچنین قصه ای آغاز کند
وبلاگ شما رو مفصلاً دیدم ، جالب بود خصوصاً قالب وبلاگتون خیلی کلاسیک و راحت بود . مطالبتون هم خوب بود نه تنها خیلی هاشو خوندم بلکه پرینت هم گرفتم در هر صورت کارت درسته ، خسته نباشی ، امیدوارم که همیشه موفق باشید.
من چهار سال پیش تحقیقات مذهبی رو شروع کردم و در شاخه ادیان وقت زیادی گذاشتم و نهایتاً حدود 3 سال پیش یک وبلاگ درست کردم به نام موفقیت و آرامش در زندگی و یک وبلاگ برای آموزش زناشویی که به تازگی درست کردم و در حال حاضر ، تصمیم گرفتم وبلاگ شما رو لینک کنم ( البته اگه تمایل داشته باشید )
پس اگه تمایل دارید بفرماید تا
اول من در هر دو وبلاگ خودم شما رو لینک کنم
و شما فقط کافیست منو
http://mojtabas.blogfa.com
با نام
موفقیت و آرمش در زندگی
لینک بفرمایید
همانطور که گفتم اول من شما رو لینک خواهم کرد ، فقط کافیه که پیغام بگذارید
راستی من حداقل 700 نفردر روز و حدودا در سال 500 هزار نفر بازدید کننده از وبلاگ خودم دارم ، چون روزی 2 یا سه بار همه رو به روز می کنم مگر اینکه تهران نباشم بگذریم ،‌منتظر جواب و پیام شما هستم.
دوست دار شما سرکیسیان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد